czwartek, października 26, 2006

Podłość i Skörwysyństwo

"Zapis obecnie obowiązujący w art. 38 konstytucji brzmi: "Rzeczpospolita Polska zapewnia każdemu człowiekowi prawną ochronę życia". Klub Ligi chce, aby dopisać do niego trzy słowa: "od momentu poczęcia". [...] Zdaniem Marka Kotlinowskiego (LPR), który przedstawiał uzasadnienie do projektu, konstytucja musi być zgodna z prawem naturalnym. [A co to niby jest? -- aut.] Jak podkreślił, prawo do życia nie jest kwestią światopoglądu. - Uważam, że ustawa zasadnicza, fundament porządku prawnego, musi być zgodna z prawem naturalnym - zaznaczył. Podkreślił jednocześnie, że starania o zmianę zapisu w konstytucji nie jest narzucaniem katolickiego światopoglądu, ale przejawem troski o zdrowie i życie ludzkie, a troska - jak dodał - jest jednym z podstawowych obowiązków państwa."

"Posłowie Ruchu Narodowo-Ludowego opracowali Narodowy Program Wspierania Rodziny. Oprócz wprowadzenia bezwzględnego zakazu aborcji, postulują także opodatkowanie bezdzietnych małżeństw - pisze "Gazeta Poznańska". [...] - Dzietność jest istotną cechą rodziny - twierdzi Anna Sobecka. - Należy przyjąć, że rodzina i to wielodzietna jest normą, nie ekscesem. Stąd propozycje, by matki wychowujące dzieci otrzymywały pensje i nabywały prawa do emerytury, bezdzietni zaś mają się na to złożyć."

"Jarosław Kaczyński poparł pomysł szkół specjalnych dla niepokornych uczniów, których utworzenie proponuje minister edukacji Roman Giertych. Według niego, warto rozważyć obniżenie wieku, od którego osoba niepełnoletnia odpowiada za pewne rodzaje przestępstw jak dorosły. Obecnie jest to 15 lat. [...] Premier Kaczyński powiedział też, że agresywni uczniowie muszą zostać ze szkół usunięci. J.Kaczyński poparł pomysł szkół specjalnych dla niepokornych uczniów, których utworzenie proponuje minister edukacji Roman Giertych. [...] Zdaniem premiera, warto również zastanowić się nad kwestią odpowiedzialności cywilnej rodziców dzieci, które dopuszczają się takich czynów i przenoszenia tej odpowiedzialności na sprawcę w chwili osiągnięcia przez niego pełnoletności."

Koalicja się bawi. Trochę nieładnie się bawi, moim zdaniem. Bawi się ludzkim życiem. I nie mówię tu o życiu poczętym; mówię o życiu jak najbardziej narodzonym, dorosłym, płci żeńskiej, życiem zgwałconym, życiem zagrożonym śmiercią wskutek ciąży, życiem małżeństw, które dzieci mieć nie chcą lub nie mogą, życiem uczniów i życiem rodziców. Według premiera warto rozważyć obniżenie wieku, od którego osoba niepełnoletnia odpowiada za pewne rodzaje przestępstw poniżej 15 roku życia. Ciekawe, jakie to by były pewne rodzaje przestępstw i o ile warto rozważyć obniżenie wieku? Uczniowie, którzy się "bawili" oraz uczennica, która popełniła samobójstwo służą Giertychowi za pretekst do szybszego wprowadzenia obozów dla... no właśnie, dla kogo? Dla chłopców, którzy rozebrali koleżankę? Dla chłopców, którzy mają długie włosy i ubierają się w czarne koszulki? Dla dziewczynek, które malują paznokcie czarnym lakierem i nie chodzą na religię? Dla chłopców, którzy podglądają kolegów pod prysznicem? Dla dzieci płci obojga, które zostają przyłapane na masturbacji? Które rzucają kulkami papierowymi w nauczycielkę? Które podpalają samochody, sprzedają narkotyki i grożą pierwszoklasistom nożem?

Hipokryzja i obłuda -- oto prawdziwa rewolucja moralna IV RP. Popierający buraczano-kartoflaną koalicję na ogół bronią się: SLD był gorszy. Osobiście uważam, że sednem sprawy nie jest to, czy był gorszy, tylko to, że SLD nie szedł do władzy pod hasłem odnowy moralnej. Sama odnowa moralna w polityce jest zjawiskiem wielce przeze mnie (i, jak sądzę, nie tylko) pożądanym; gdybym znał sposób na doprowadzenie do takowej odnowy, byłbym głęboko zachwycony. Moja wizja odnowy moralnej pokazuje polityków, którzy przyłapani na niepłaceniu abonamentu TV natychmiast z własnej inicjatywy odchodzą z zajmowanych stanowisk; którzy stwierdzają, że ich prywatny światopogląd (dajmy na to katolicki) nie może wpływać na prowadzoną przez nich politykę; dla których priorytetem jest rozwój, nauka, przyszłość; którzy nie korzystają z ludzkich tragedii po to, żeby robić sobie publicity i nabijać punkty w wyborach; dla których władza nie jest wyłącznie środkiem do zdobywania większej władzy i narzucić swoje widzimisię, lecz raczej środkiem służącym... cóż... naprawie Rzeczpospolitej. Moja wizja odnowy moralnej pokazuje też wyborców, którzy odmawiają głosu -- taki kaprysik niewinny -- politykom skazanym, skompromitowanym i zamieszanym w prawdziwe, a nie wygenerowane na zamówienie innych polityków afery. Taka odwrotność ciemnego ludu, który wszystko przełknie, a potem zagłosuje na tego pana, który lud zdiagnozował.

Tymczasem rewolucja moralna w wykonaniu barszczu na kartoflach polega jak na razie na tym, że z zapałem cofamy się w czasie, w miarę możliwości jak najdalej. Jak powiedział wiceminister edukacji -- "O, świat sobie już radził bez tolerancji i poradzi sobie dalej. Nie może być tak, że kilku maniaków będzie decydowało o losach cywilizacji...". Kiedy świat sobie radził bez tolerancji? Na przykład w latach 1939-1945. O kim pan wiceminister mówi per 'maniak'? Trudno powiedzieć -- z rozmowy wynika, że albo o dyr. Sielatyckim, zwolnionym z pracy za wydanie podręcznika Rady Europy, albo o Darwinie (który wymyślił swoje bzdurne teoryjki, bo był wegetarianinem i brakło mu ognia wewnętrznego). Podręcznik już losów cywilizacji nie zmieni, bo "Cały nakład jest pod kluczem, nie będzie upowszechniony". Czy pan wiceminister zmieni losy cywilizacji? Pozwalam sobie powątpiewać. Tym zaś, którym się wydaje, że IV RP to normalny kraj muszę wyznać w sekrecie, że z daleka wygląda to jak skrzyżowanie szpitala psychiatrycznego z wyjątkowo kiepskim odcinkiem "The Black Adder". Całą rewolucję moralną najlepiej podsumował fakt, że Renata Beger, która nagrała rozmowę z panem Mojzesowiczem dostała naganę, a sam Mojzesowicz -- upomnienie. Bo o ile oferować spłatę kredytów z pieniędzy państwowych, dowolną ilość stanowisk dla posłanki, jej rodziny i znajomych jest wolno, o tyle pokazywać ciemnemu ludowi, jak się buduje rewolucję moralną wolno nie jest.

PS. "Ogłoszony został światowy ranking wolności prasy, opracowany przez Reporterów bez Granic [...] Wpółdoczwarta RP zajęła w nim “zaszczytne” 58. miejsce (a w Europie - ostatnie…), ustępując m. in. monarchii absolutnej pt. Wyspy Tonga..." No i gdzie ten pracownik MSZ, który miał zwalczać z ogniem paszkwile Układu, który programuje zachodnie lewackie media, aby wpajały Polakom aborcję i eutanazję z mlekiem homoseksualnej matki? Niech no zaraz jakiś międzynarodowy nakaz aresztowania za tymi reporterami wyśle...

10 Comments:

  • A mnie zastanawia to, jak tej hołocie można ten mandat polityczny, który ponoć dostali od społeczeństwa, odebrać?Innymi słowy, jakie są granice akceptacji społecznej dla tego b...lu. Jeśli Burole spróbują się dobrać do aborcji, piszę do Strasburga.Albo, już zacznę.

    By Anonymous Meg, at 10:26 PM  

  • Zgadzam się co do tego, że zacchowanie Kaczorów i Giertycha wobec tragedii w Gdańsku jest zwykłą hipokryzją. Przecież oni sami usprawiedliwiają przemoc - nazistowskimi przemówieniami (G.), trzymaniem (byłych?) bojówkarzy w młodzieżówce (G.), nawoływaniem do przywrócenia kary śmierci (K.), traktowaniem polityki jako WALKI (wszyscy po trochu), militarystyczną polityką (K.). I nic nigdy nie zrobili, żeby ta kultura była bardziej przyjazna dla kobiet. Środę odwołali, zlikwidowali urząd, dali do zrozumienia, że równość to jakaś błahostka. Dla nich równość to więcej pań do ozdoby na liście.
    A przecież niezależnie od osobistej odpowiedzialności tych "chłopców", to patriarchat ponosi winę za to, że tak potworne pomysły zrodziły się w pustce ich głów...

    By Anonymous Emu, at 10:45 PM  

  • A ja uwazam , ze za unieumysle spowodowanie smierci ci gowniarze z Gdanska powinni odpowiadac jako dorosli. Popieram rowniez obizenie wielu karalnego z 15 na 12 , skoro gowniarze sa zdolni do czynow "doroslych" to powinni tez odpowiadac za te czyny jako dorolisli, popieram tez inicjatywe ze dopoki wiek karalnosci nie jest obizony to za czyny popelnione przez gowniarzy powinni odpowiadac rodzice. Wszystkie normy sa w tej chwili przekraczane przez lobuzerie w szkolach i nie ma na nich bata, kpia i drwia sobie ze wszystkiego i ze wszystkich tak dalej byc nie moze, skro jedyna skuteczna walka z tego typu zachowaniem bedzie wiezienie, odizolowanie tych oprychow to niech tak bedzie.To cale bezstresowe wychowanie przynosi wlasnie takie a nie inne skutki.A histeryzowanie ze to przeciez dzieci, ze to taka zabawa, ze to i owo do mnie nie przemawia, kiedys tez byly dzieci wychowywane normalnie bez zadnego bezstresowego wychowania i wyrosli na porzadncyh ludzi, i bylo nie do pomyslenia aby takie zachowanie jakie mialo miejsce w Gdansku iedykolwiek mialo miejsce. Byly inne rzeczy , byly zarty, nawt kpiny i tzw. psikusy, ale nidgy nie dochodzilo do tego co ma obecnie miejsce w szkolach.

    By Blogger karol, at 9:57 AM  

  • Karol, a masz Ty dzieci?
    Po gadasz, jak ksiaż z ambony.
    Zgodze się, że skoro 15 latek może zabić, to za zabójstwo powinien odpowiadać, ale na miłośc boską zostawmy wycowywanei rodzicom. Sadzanie 12 latka do pierdla to prosta droga do wzrostu przestępczości, gangó i takich tam przyjemność- vide czaarne dzielnice w USA. Dzieci trzeba wychowywać,a awycgowywanie ni epolega na karaniu. Przynajmniej nie tylko. I wiem , co mówie, bo mam dziecko.

    By Anonymous Meg, at 11:44 AM  

  • Meg, czrne dzielnice w USA to nie jest wynik osadzania nieletnich bo niestety nawet w USA nieletni nie trafiaja do wiezienia, a jest to wynikiem kontynuacji zachowan jakie wyniesli z domu, czesto gesto patologicznego domu. Sa rodzice ktorzy nie potrafia badz nie chce zajac sie wychowaniem dzieci .oczekuja ze to szkola lub panstwo ich wychowa, a wiec, skoro szkola nie moze bo ma ograniczenia w tej kwestii, to niech to robi panstwo, takimi metodami jakie uwaza za stosowne.
    Uwazasz ze takie 14 letnie skurczybyki, powinny spedzic 3 miesiace w poprawczaku a potem wyjsc na wolnosc , po to aby za rok zgwalcic, pobic , ukrasc, podpalic, skopac ? To sa metody wychowawcze. Jak widac z komentarzy rodzicow tych lebkow , oni sie tak bawili , nic sie niestalo, to sa rodzice ?? No ale jak wlasnie zapowiedzial pan Kryze nowy kodeks wchodzi w zycie i w koncu wezma sie za ta cala cholote.

    By Anonymous karol, at 11:58 AM  

  • A gdzie jest miejsce na uczenie tych dzieci? i gdzie do cholery byli dorośli? Ta gównażeria jest winna , ale ich rodzice też i to o wiele bardziej. Gdzi ebyli nauczyciele? Kto w ogóle ich uczy? Dlaczego nikt nie zwrócił na to uwagi, ze ich zachowanie odbiega od norm współżycia społecznego? Bo na pewno zdarzały im sie różne epizody wcześniej? Nie ma pomysłu na to, by oni się nie zachowywali tak, jak sie zachowują. Jest tylko pomysł, by ich izolować, by mogli doskonalić w sobie zło, agresję i to wszystko, co ich za te kratki doprowadziło. I wyjdą i co dalej?

    By Anonymous Meg, at 1:13 PM  

  • P.S To nie jest hołota. To są dzieciaki, z aktóre my, jako dorśli jesteśmy odpowiedzialni. Rodzice, nauczyciele, ksieża, sąsiedzi. My.
    Oni się na świat nie pchali i sami sobie nie tworzą kanonów zahowań, tylko czerpia wzorce z otoczenia. Człowiek nie rodiz sie z natury zły. Takim staje isę pod wpływem środowiska.

    By Anonymous Meg, at 1:15 PM  

  • Jakie wychowanie bezstresowe? (Pomijając już, że radziłabym nie podchwytywać tak bezkrytycznie określenia obmyślonego na dyskresytację każdego, kto uważa, że dziecko ma godność.) Ja upieram się, że raczej wychowanie patriarchalne. Niekoniecznie w wykonaniu rodziców - choćby całej kultury, która bagatelizuje tego rodzaju zachowania. Już gdzieniegdzie piszą, że na pewno prowokowała. Albo że widocznie była słaba psychicznie, bo przecież dla normalnej kobiety takie zachowanie powinno być normalne, a wręcz jak komplement, nie?
    Kultura zbrodni. Obecne czasy nie wydają mi się w żaden sposób gorsze od dawniejszych. Dawniej sowieccy żołnierze rzucali się na wszystko, co było płci żeńskiej, teraz uczniowie molestują. Naprawdę z dwojga złego to drugie zachowanie jest lepsze. Tyle że oba mają dokładnie te same korzenie.

    By Anonymous Emu, at 11:39 PM  

  • Toteż ja o tym. To my- dorośli zawiniliśmy po pierwsze. Nie konkretnie w tm przypadku ja,Oli, czy Emu. Ale zawiniliśmy. Zły przykład, agresj albo bierność wyniesione z domu i szkoły, brak szacunku do drugiego człowieka wyniesiony takze stamtąd. Brak poczucia własnej i innych wartosci.Brak jasnego przekazu- to jest dobre, to jest złe.Brak poczucia bezpieczeństwa. Niezwracanie uwagi na zahowanie odbiegające od norm.
    Prowaokowała? czym? Tym,że żyła chyba.Masz Emu rację z tym wychowaniem patriarchalnym. To jest jakiś kanał.

    By Anonymous Meg, at 12:40 AM  

  • Przerażające jest to podejście do kobiet. To zdziwienie, że nie wytrzymała, sugestie, że prowokowała. Przejawy tego to też "żarty" Putina czy Leppera o gwałcie.
    A dyskusje o równości kończyły się chyba odwołaniami do Biblii i prawa naturalnego. Całkowity zakaz aborcji też uzasadniają prawem naturalnym, wspierają kreacjonizm - czasem mam wrażenie, że zamieniamy się w ideologiczną kolonię amerykańskiego pasa biblijnego.

    By Anonymous migg, at 2:24 PM  

Prześlij komentarz

Links to this post:

Utwórz link

<< Home