środa, listopada 29, 2006

Pochwała Giertycha

Tak. Nie mylą Was zdumione oczęta. Otóż:

"Minister zapowiedział podpisanie nowelizacji rozporządzenia w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego. Zgodnie z projektem nowelizacji, do kanonu lektur szkolnych dla gimnazjów włączone zostaną powieści: "Krzyżacy" oraz "Opowieści z Narnii" C. S. Lewisa (część pierwsza - "Lew, czarownica i stara szafa")."

Wiem, że "Opowieści z Narnii" to w gruncie rzeczy "spłata długu" Lewisa po nawróceniu na katolicyzm. Ale w niczym mi to nie przeszkadza. "Opowieści" połknąłem, bo inaczej się tego nie da wytłumaczyć. Mojego młodszego o 14 lat brata "Opowieści" nauczyły czytać; czytałem mu fragmenty książki, po czym zostawiałem otwartą na półce, mówiąc "jeśli masz ochotę, to sobie czytaj dalej". Przeczytał całość, wszystkie 7 tomów, a potem sięgnął po Tolkiena i Pratchetta. Tej decyzji Giertycha mogę tylko przyklasnąć. Pozostaje... ahem... modlić się, aby nauczyciele dzieciom Lewisa nie obrzydzili.

8 Comments:

  • Też mnie paluchy dziś świerzbiły, żeby napisać dobre słowo... ale z drugiej strony... po doniesieniach o występach młodych weszpolaków i koniukturalnej wypowiedzi Romcia na temat patriotyzmu... nie wierzę mu...

    Posunuję to cytatem Gombrowicza z "Dzienników"

    "Boże wielki wyciągnij nas kiedyś z bzdury"

    Pzdr
    Azrael

    By Anonymous Azrael, at 9:58 PM  

  • Panowie biją Romkowi brawo, a ja jestem w szoku, że Gombrowicza z lektur wyrzucił.I przykro mi, ale do braw się, niestety, nie przyłączę.

    By Anonymous blotka, at 11:45 PM  

  • O? Tego o wyrzuceniu Gombrowicza nie zauważyłem...

    By Blogger Oliveira, at 11:47 PM  

  • "Gimnazjaliści będą obowiązkowo czytali Krzyżaków i Potop Henryka Sienkiewicza. Z listy lektur wyleciał za to Witold Gombrowicz, który był bezlitosny dla prowincjonalizmu Polaków. Autor Ferdydurke i Trans-Atlantyku został przez ministra zesłany do lektur nieobowiązkowych. "

    By Anonymous blotka, at 12:04 AM  

  • W cytowanym przeze mnie artykule słowo "Gombrowicz" nie występuje. Ale przyznam, że zaczynam już pluć sobie w niezbyt bujną brodę...

    By Blogger Oliveira, at 12:07 AM  

  • Oli, daj spokój...:) Romek to palant, przez którego nie warto sobie pluć absolutnie w nic.
    A poza tym, jak bym mieszkała w takiej fajnej Holandii, to też bym(nawet świadomie)filtrowała wiadomości z naszego rodzimego fantastycznego politycznego burdelu. Pardon.
    ;)

    By Anonymous blotka, at 12:13 AM  

  • Dobrze,ze Krzyzakó przywrócił... Swojad roga, czy to nie jest ewenement na skale światową,zeby ministrant edukacji sam biblioteki kompletował, co?
    A Gombrowicza wyrzucił, bo nic nie zrozumial z niego.

    By Anonymous Meg, at 9:12 AM  

  • Dni Romka sa juz chyba policzone, wszystko wskazuje na to ze nowym ministrem zostanie Kazimierz Wielki, wiec istnieje nadzieja ze przywroci Gombrowicza i naprawi szkody Romka

    By Blogger atkabe, at 9:57 AM  

Prześlij komentarz

Links to this post:

Utwórz link

<< Home