środa, października 10, 2007

Wykształciuch odpowiada

"Trzystronicowy "list otwarty do polskiego wykształciucha przed wyborami 2007 roku" ma być jedną z płatnych reklam wyborczych Prawa i Sprawiedliwości, zapowiada "Dziennik"."

Bogata partia, pogratulować.

"Dorn tłumaczy, że pisząc te słowa, kierował się "specyficzną ojcowską troską". Dlaczego ojcowską? Bo to właśnie on na łamach "Dziennika" w sierpniu ubiegłego roku pierwszy raz użył określenia "wykształciuchy", stawiając ich w opozycji do prawdziwej inteligencji."

Jak wiadomo, prawdziwa inteligencja według PiS składa się głównie z poety Rymkiewicza i muzyka Kilara, cała reszta to banda komunistów i wykształciuchów, począwszy od Szymborskiej (znana Żydówka, chwaląca Stalina) a skończywszy na Michniku (znany Żyd, pijący z Kiszczakiem). Tak więc poczuwam się do odpowiedzi panu marszałkowi. Z pewnością nie jestem najwybitniejszym przedstawicielem wykształciuchów, ale też przewiduję, że moja odpowiedź nie będzie jedyną.

"Dlaczego Dorn namawia takie osoby do głosowania na PiS? Marszałek podaje trzy argumenty. Pierwszy - wykształciuch został oszukany po 1989 roku i dopiero PiS przywraca mu wiarę w to, że ciężka praca może przynieść rzeczywisty sukces w postaci zdobycia dobrze płatnej pracy czy realizacji dużego zamówienia publicznego. - Dotąd oferowano Panu złudzenia, a my proponujemy twardą, ale realną umowę - kusi Dorn."

Duże zamówienia publiczne realizował jak do tej pory Ryszard Krauze, wsławił się w tej dziedzinie również pan Kulczyk, który dzięki PiS realizuje budowę autostrady o ponad połowę drożej, niż gdyby pan Polaczek nie spędził dwóch lat na bezproduktywnych wytryskach idei typu "a może państwo weźmie i samo zbuduje". Poza tym mam bardzo dobrze płatną pracę. W Amsterdamie. Wcześniej miałem dobrze płatną pracę w Warszawie, mimo, że nie realizowałem zamówień publicznych. Może dzięki temu udało mi się uniknąć gehenny z zakładaniem firmy oraz kontroli z CBA, NIK, PIP, CBŚ i wszystkich innych instytucji powołanych celem ułatwienia ludziom odnoszenia rzeczywistych sukcesów?

"Drugi argument ma przekonać wykształciucha, że to w PiS tkwi dzisiaj siła, a przecież tacy jak on zawsze woleli być po stronie "silniejszych batalionów". Dorn tłumaczy, że "nawet jeśli po wyborach dojdzie do zawiązania koalicji strachu przez panów Kwaśniewskiego, Tuska i Pawlaka, to jest jasne, że kształt przyszłości będziemy nadawać my"."

Jasne, panie marszałku, to jest to, że Ziobro prędzej czy później stanie przed Trybunałem Stanu. My, wykształciuchy, nie należymy do osób, które wierzą w każdą brednię, pod warunkiem, że wypowie ją ktoś na stanowisku; do ciemnego ludu z takimi tekstami. Być może, rzeczywiście, będziecie nadawać kształt przyszłości. Ale -- że posłużę się górnolotną metaforą -- Gomułka też przez jakiś czas nadawał kształt przyszłości, a jednak co poniektórzy ludzie, którzy w tej chwili są w PO czy LiD (niektórzy byli w PiS, ale nie wiadomo czemu odeszli) jakoś nie byli po jego silnej stronie. A niech pan nam powie, co też ciekawego robił Jarosław Kaczyński 13 grudnia 1981?

Słowa o silniejszych batalionach są dla mnie niezrozumiałe -- zapewne celem pana marszałka jest zelżenie wykształciuchów. Puszczę jego chamstwo mimo uszu.

"Wykształciucha ma w końcu przekonać to, że "czci sukces". "A dzisiaj w życiu politycznym sukces to my" - twierdzi Dorn. - Dlatego apeluję do Pana, by 21 października zacisnął Pan - jeśli trzeba - zęby i głosował na PiS - puentuje marszałek."

Powiedziałbym, "pan chyba żartuje, szanowny panie marszałku", ale obawiam się, że żarcik na trzech stronach gazety jest troszkę przydrogi, tak więc możliwe jest, że marszałek mówi poważnie. W takiej sytuacji pozostaje mi tylko odpowiedź krótka, węzłowata i zrozumiała dla inteligencji popierającej PiS:

Spieprzaj, dziadu.

Etykiety: , , , , , ,

8 Comments:

  • jw.

    By Anonymous makowski, at 10:48 AM  

  • zwróćmy uwagę, że wykształciuchem wg dorna może być tylko mężczyzna

    By Blogger aaabbb, at 11:36 AM  

  • aaabbb: to mnie nie zaskakuje, wszakże Dorn nazywa siebie konserwatystą :P

    By Blogger Oliveira, at 12:15 PM  

  • Ja tez czuję się niedowartościowana - myślałam, ze też jestem wykształciuchem :(
    Jestem gotowa jednak usprawiedliwić Dorna - czy ktoś majacy do czynienia na co dzień z Szczypińską, Fotygą czy Nelly Rokitą mógłby chcieć szukac inteligencji u kobiet ?

    By Anonymous marzatela, at 6:50 PM  

  • Wypowiedzi typowe dla przywódców PiS.

    A nie w temacie: Oliveira, poczytaj sobie:
    http://www.gazetawyborcza.pl/1,75477,4559366.html
    Ten Che na górze strony nie służy Twemu wizerunkowi i ja też nie popieram posługiwania się wizerunkiem mordercy jako symbolem jakichkolwiek poglądów...

    By Blogger m_gol, at 6:56 PM  

  • m_gol: o Che była już dyskusja. Ten artykuł też czytałem, z ciekawości googlałem nazwisko autora i nie znalazłem nic (byłem ciekaw, czy np. jest to autor dzieł pt. Dlaczego Lewaki Jedzą Dzieci). Mogę przytoczyć 10 artykułów o tym, jakim cudownym wrażliwym aniołkiem był Che i jak na widok pistoletu mdlał z wrażenia. Ale po co? Symbolizuje, co symbolizuje, a jeśli był homofobem, to na pewno by mu się spodobał makijaż, który mu dodałem. Tyle mam na ten temat do powiedzenia.

    A przynajmniej na widok Che wszyscy oprócz Blizny i Dorna wiedzą, że jestem zboczonym lewakiem i nie ma co namawiać mnie na głosowanie na PiS :)

    By Blogger Oliveira, at 7:00 PM  

  • Tusk mnie nie przestaje zadziwiać:
    http://wiadomosci.onet.pl/wybory2007/1621507,news.html
    Czy tylko ja uważam, że on bardzo, ale to bardzo chce popełnić samobójstwo polityczne?

    By Blogger m_gol, at 1:10 AM  

  • Czyzby pisiory skapnely sie, ze skwadrony moheru wprawdzie daja sie manipulowac i zaglosuja na to, co sie im kaze, ale nie zarabiaja, nie placa podatków, a zamiast tego jeszcze same emerytur potrzebuja, które i tak przeputaja na Rydzyka?
    A reszta elektoratu pisowego to tyz ciemny lud, Polska B-ezrobotna, wierzaca w spisek zydokomuny?
    Za to ci, którzy pracuja i zarabiaja, to niestety inteligencja.. i pisiory teraz poniewczasie chca do inteligencji apelowac? Po 2 latach nagonki i obelg? I to jak chamsko... wy, wyksztalciuchy, jestescie nam chwilowo potrzebne, to pójdziecie, zacisniecie zeby i zaglosujecie. A my wam obiecamy nastepne 3 miliony mieszkan etc.

    By Anonymous glubkelencja, at 5:44 AM  

Prześlij komentarz

Links to this post:

Utwórz link

<< Home